Zamieszczone przez idas
"Jeśli namiesza to znaczy, że tak miało być. Nie myślicie chyba, że Marketing VAG-a opracowuje i wypuszcza auta w koncernie, bez analizy wzajemnych relacji sprzedażowych między produktami. To jest kwestia pozycjonowania auta. Nie analizowałem sprawy dogłębnie, ale wszędzie twierdzą, że VW plasuje nowego passata bliżej klasy premium. Żeby coś było bliższe klasie premium to nie wszystkich może być na niego stać. Bo jak wszystkich stać na auto to jest masówką a nie klasą premium. I żeby było jasne, nie twierdzę, że passat to klasa premium. Niemniej nowa strategia VW stawia go wyżej niż superba, o czym świadczy chociażby brak LED-ów w tym drugim. Poza tym zwróćcie uwagę, że nowego superba trudno nazwać limuzyną. Jest to auto kierowane do innej grupy klientów i w strategii grupy to jest zaprojektowane. Pisząc, że kogoś nie stać na passka mam też na myśli sytuację, że ktoś nie kupi paska bo superb jest tańszy. I o to chodziło VAG-wi - jeden jest klasą budżetową, a inny klasą od niego wyższą. Do tego dojdzie reklama, która np. spozycjonuje superba jak auto dla rodziny, a paska jako samochód klasy biznes. I nie mówię, że tak dokładnie będzie tylko chodzi o to, że nie martwcie się cenami superba, czy jego sprzedaż będzie duża czy mała i czy go kupić czy raczej superba. Bo jak rozważasz superba to nie jesteś klientem VW, bo on tak kieruje przekaz marketingowy i politykę cen by odróżnić jedną grupę klientów od drugiej. Pamiętajcie, że to jest początek innego pozycjonowania tych modeli, więc efekty będą widoczne dopiero za jakiś czas. Widać wyraźne ułożenie marek. To tak na boku w temacie."
Komentarz